Számos neves magyar és külföldi produkció választotta már a Tom-Tom stúdiót. A nálunk dolgozó művészek között a magyar zenei élet széles skálája képviselteti magát!
Elérhetőségek

Tom-Tom Stúdió

Telefon:
+36 1 250 31 47

Fax:
+36 1 240 24 32

E-mail:
studio@tomtom.hu

Előadók

Szilárd

Szilárd

Balanyi Szilárd 1974. október 19-én látta meg a napvilágot Veszprémben, és Balatonfüreden nõtt fel. Zenei tehetsége korán nyilvánvalóvá vált; hat éves korában, édesapjától kapott hegedűjén kezdte el zeneelméleti tanulmányait a balatonfüredi Ferencsik János Zeneiskolában. Aktív résztvevõje volt az általános iskolai énekkarnak, csakúgy, mint az ezzel párhuzamosan végzett zeneiskola kamarazenekarának.

Bár hegedűjét nyolc év után szögre akasztotta, felfedezte magának a zongorát. 1991-ben kezdett el komolyabban foglalkozni ezzel a hangszerrel. Balatonfüreden, majd késõbb Veszprémben vett Kovács Attilától zongoraórákat. 1992-ben alakult meg iskolatársakból a The Ears nevű zenekar, amiben õ zongorázott, illetve egy kölcsönkért szintetizátorból csalt ki furábbnál furább hangokat. A fellépések hangulata fergeteges volt de ezzel együtt csak öt koncertet ért meg ez a formáció. Szilárd a közelgõ érettségire való tekintettel kiszállt a zenekarból, de zeneõrült lévén a gimnáziumi énekkar itthoni és külföldi fellépésein szóló produkciókkal rukkolt elõ. Ekkor már teljesen nyilvánvaló volt, hogy mindenképpen a zenei palettán a helye, csak a dolog mikéntje volt a kérdés!

Miután elvégezte a gimnáziumot, 1993-ban Budapestre költözött, ahol ifj. Rátonyi Róbert tanítványa lett. A zenemûvészeti fõiskolára háromszori próbálkozás után sem vették fel, így feladta ez irányú terveit. 1994 tavaszán azonban éppen zongoraórája volt, amikor Molnár Tamás - az akkor még alig ismert, és undergroundnak számító Quimby zenekar volt szaxofonosa - azzal a szándékkal nyitott be az ajtón, hogy zongoristát találjon az együttesbe. Ez sikerült is. Szilárdot találták a legképlékenyebbnek és ezáltal a legmegfelelõbb embernek a jelentkezõk közül.

1995-ben vették fel elsõ lemezüket Jerrycan Dance címmel. Még ugyanebben az évben Szilárd egy-két koncert erejéig helyettesítette Diossy D. Ákost a Kimnowakban, ami ugyan önmagában nem nagy szám de egy vidékrõl a fõvárosba felkerült tapasztalatlan ifjoncnak mindenképpen nagy próbatétel. Szépen, lassan belerázódott a hazai könnyűzenei életbe. Sorra gyártották a Quimby lemezeket. Majom-tangó (1996), Diligramm (1997), Ékszerelmére (1999), Morzsák és szilánkok (2001). Zongorázott és vokálozott a Heaven Street Seven 1998-as Budapest Dolls című lemezén is, majd a 2000-ben megjelent Cukor című nagylemezen is énekelt egy keveset. Velük, egyébként, 1998 tájékán sokat koncertezett, hiszen akkor még nem volt állandó billentyűsük. Eközben biztos, ami biztos, 2001-ben bölcsész diplomát szerzett a Szegedi Tudomány Egyetem kommunikáció szakán.

2000-ben határozta el véglegesen, hogy elkészíti a fejében régóta motoszkáló zenei ötletek gyűjteményét! Sokan segítették a felvételek elkészítésében, és úgy tűnik, a sok munka nem volt hiábavaló! Elkészült a Szilárd-Halmazállapot zenei anyaga. A multinacionális lemezkiadók nem fogadták kitörõ lelkesedéssel, nem fér bele a kiadói elképzelésbe, mondták. Egy ember akadt, aki úgy érezte, érdemes foglalkozni a dologgal. Dorozsmai Péternek hívják az illetõt.

Az õ segédletével 2002 januárjában sor került két dal felvételére a Tom-Tom stúdióiban. A zenei producer Jamie Winchester volt. A két dal elnyerte végleges formáját, a folytatás pedig egészen májusig váratott magára, amikor is sikerült megegyeznie Szilárdnak és a Tom-Tom Records-nak a kiadás körülményeit illetõen. A nyár folyamán - 15 zenész közreműködésével - rögzítették a maradék nyolc dalt, majd augusztusban elkészült a teljes lemezanyag és a megjelenés idõpontja is napvilágot látott: 2002. október 16. Eközben még, hogy teljes legyen a kép, a Quimby 2002-es albumának (Káosz amigos) zenei rendezését is magára vállalta Szilárd.

Elkészült az elsõ videóklip (rendezõ: Deltai Károly) és a lemez megkezdte önálló életét. Az Odafenn című dalhoz készült videó felkerült a VIVA 10 legjátszottabb klipje közé. A rádiók országos összesített játszási listáján a 22-ik helyet foglalta el eme dal a 2003. év elején. Sláger lett belõle. Március végén a Halmazállapotot beszavazta a szakmai zsűri a 2003-as Arany Zsiráf díj jelöltjei közé, hazai modern rock kategóriában. Eközben elkészült az Odafenn Liquid mix változata Bacsa Gyula (Palermo Boogie Gang) közreműködésével, amely a rádiós igényeket volt hivatott kiszolgálni. A dolog működött, hiszen a rádiók barátsággal fogadták, s játszották is azt.

 2003 nyarán Szilárd megírta új nagylemezének zenei anyagát, amihez Pély Barnabás nyújtott nagy segítséget. A közös munka sikerein felbuzdulva elkészült a Tükörkép United mixe, amely Pély Barnabás és Romhányi Áron nevéhez fűzõdik, és amely november 21-én látott napvilágot Szilárd Tükörkép című maxi CD-jén a Csendélet és az Odafenn remixének társaságában. Új videó is készült (rendezõ: Deltai Károly), ami még decemberben eljutott a tv csatornákhoz, és ez a dal is felkerült a VIVA tíz leggyakrabban játszott klipje közé, ezenkívül a rádiók is műsorukra tűzték a szerzeményt, ami azt jelzi, hogy ismét valami rendhagyót sikerült létrehozni az alkotóknak.

A 2004-es Bravo OTTO gálát Szilárd produkciója nyitotta meg, ahol második nagylemezének elsõ kislemezére szánt Végtelen éj című dalát adta elõ vokalistákkal (Balássy Betty & Kutzora Edina) kiegészült zenekarával. Lassan, de annál biztosabban gyarapodik a közönség országszerte, tehát bebizonyosodott, hogy igenis életképes produkciót sikerült a Quimby zongoristájának létrehoznia az országosan elismert zenekar idõleges szétszéledése utáni nehézségek dacára!

2004 júniusában Szilárd a Megasztár I-bõl megismert Schmidt Barbarával, Galambos Dorinával és Oláh Ibolyával kezdett el dolgozni. Barbarát koncerteken kísérte zongorán, Dorinának és Ibolyának pedig lemezeik munkálataiban segített. Októberben ismét munkához látott a több mint másfél évig szünetelõ Quimby legénysége, és két hónapos felkészülés után turnéra indult. Eközben elkészült a Súlytalanság névre hallgató új önálló album, amely 2005 februárjában jelent meg, immár magánkiadásban! Az ehhez kapcsolódó elsõ videót (Végtelen éj), amelynek rendezõje ismét Deltai Károly volt, még 2004 októberében leforgatta Szilárd és 2005. január végétõl már felfedezhetõ volt minden zenei tv műsorban, illetve csatornán. Miközben a rádiók még bõszen játszották az elsõ kislemezt, ami aztán nyolc héten át tanyázott a rádiós Top 40-ben, a fentebb már többször említett rendezõvel, Szilárd április 22-én leforgatta az album második videóját az Egy érintés c. dalhoz.

2005 nyarán Szilárd az új Quimby album munkálataiból, illetve Shakespeare Vízkereszt c. darabjának próbáiból vette ki a részét. Ezen a nyáron rögzült még egy klip is A gyermekkor vége c. dalhoz, melynek rendezõje Szilárd egykori évfolyamtársa, Farkas Jenõ volt. A színdarab, miután Puskás Tamás rendezésében a 2005-ös nyáron 10 elõadást ért meg Keszthelyen a Quimby közreműködésével, októbertõl Budapesten is látható a Vidám Színpadon.

2005 szeptemberében debütált az Egy érintés videója a zenei csatornákon, novemberben pedig megjelent a Quimby Kilégzés c. albuma, ami 2006-ban díjesõt hozott a zenekarnak! Az év könnyűzenei szövegírója Kiss Tibor lett, a Story Öt Csillag Díját is a Quimby kapta, valamint a Fonogram Hazai Modern Rock kategória gyõztese is a Quimby lett! Ezek után, 2006 tavaszán a zenei tv-k műsorain rendszeres vendég lett Szilárd A gyermekkor vége c. videója, melyet márciusban mutatott be a VIVA.

A 2006-os év mozgalmasnak bizonyult. Novemberben elkészült Szilárd Ennyi volt c. új videója, melynek nõi fõszereplõje Létay Dóra. A klip rendhagyó, ugyanis csak és kizárólag fotókból áll. A képeket Sárosi Zoltán készítette, a végeredmény pedig a 48sec.com elnevezésû céget dicséri. Az évet megkoronázandó, decemberben pedig elkészült a 15 éves Quimby születésnapi DVD/CD-je is, melynek egyik kiötlõ atyja Szilárd volt.

Bookmark and Share  
Előadó honlapja »

Kiadványok

 
Halmazállapot
Formátum: CD
Megjelenés időpontja: 2002-10-15
Tovább »

Kapcsolódó galériák