Dorozsmai Péter
A konzervatórium elvégzése után azonnal a Korál zenekar dobosa lett. Sikert sikerre halmozott a zenekar, éveken keresztül évi 150 koncertet adtak élőben, de ez a siker sem altatta el Péterben a vágyat arra, hogy új dolgokat hozzon létre, valósítson meg. Fejébe vette, hogy épülő házuk pincéjében egy próbatermet is épít, mert mindig probléma volt, hogy egy hangos zenekar hol próbáljon.
A próbaterem kivitelezését jóformán maga tervezte meg, szigetelés, fény bejutása, kábelek el– és átvezetése. Minden anyagi és fizikai erejét befektette, hogy jó minőségben valósuljon meg a terve. Mindeközben már az East zenekarban is dobolt, és szerzett dalokat, új kihívások felé fordulva, új zenei stílust teremtve zenésztársaival a magyar könnyűzenei palettán.
Közben felmerült az igény: ha már ilyen szabadon lehet bármilyen zenét csinálni ebben a kifogástalan akusztikával és hangszigeteléssel megépült helyiségben, miért ne lehetne felvenni is azt. És a fizikához, a kihívásokhoz vonzódódó zenész belevágott, hogy technikai felszerelésekkel lássa el, és ezáltal hangstúdióvá fejlessze a próbatermet. Így született meg 1988-ban a Tom-Tom Stúdió. A stúdió első igazi büszkesége egy nyolcsávos Tascam szalagos magnó volt, ezzel rögzítették az East zenekar A szerelem sivataga c. teljes albumát.
Korábban Magyarországon komoly, piacra szánt könnyűzenei felvételek egyedül az állami tulajdonú Hungaroton Lemezkiadó Vállalat stúdiójában, komolyzenei felvételek pedig a Magyar Rádió stúdióiban készültek. Az egyre szűkösebbnek tűnő állami stúdiófelvételi lehetőségeket kezdték kinőni a magyar progresszív, alternatív és könnyűzenei zenekarok, és a kereslet hatására néhány magánstúdió létesült. Egyre többen készítették el felvételeiket Péternél is, aki nem csak a helyet biztosította, de hangmérnöke is volt a produkcióknak, aki minden újításért, minden új hangtechnikai fejlesztésért, azok alkotóként való használatáért is felelt. Ahogy nőttek az igények, kiderült, hogy újabb stúdiókra is szükség lehet, és egy merész vállalással újabb építkezésbe kezdett.
A Rókahegyi úton egy kisebb komplexumot álmodott meg Péter, félig még mindig a hegy gyomrába mélyesztett stúdióhelyiségekkel, több zenei stílusra és felvételi formára lehetőséget adó, alakítható stúdiókkal, kibővített hangkeverésre és masterelésre alkalmas keverőhelyiségekkel, az ott dolgozó zenészeket kiszolgáló pihenővel, teakonyhával, az ügyvitelt segítő irodával. A kibővített stúdióegyüttes 1996-ban készült el.
A felvételek, a stúdiómunka, a keverés komoly vállalkozássá nőtte ki magát. Sokasodtak a sikeres lemezek, amelyek itt készültek és az éves zenei díjak odaítélésénél már nem csak a zenekarai kaptak aranylemezt, nem csak zenészként aratott sikert Péter, mint kiváló dobos, hanem a hangmérnöki munkáját is egyre több elismeréssel jutalmazták.
Zenészként, hangmérnökként egyre nagyobb rálátása volt arra, hogy hogyan is válik egy dallamból, zenei ötletből olyan zene, ami a hallgatót végül elvarázsolja, szórakoztatja, a szárnyára veszi. Több zenésznek is segítséget nyújtott abban, hogy hogyan valósítsa meg az elképzeléseit, többüket segítette olyan ötletekkel, amik új szintre emelték a dalaikat, vagy egész albumuk zenei világát, így vált belőle a sok ötlettel teli, nagyszerű zenészekkel közösen folytatott munka során zenei producer.
A produceri hozzáállás már egy következő lépcső, amin fellépve elkezdte azt érezni Péter, hogy vannak pillanatok, amikor a befektetett munka, energia szinte kívánja azt a felelősséget, hogy az általa értékesnek tartott produkciók, az érdekes, újszerű próbálkozások, a sok értéket magában foglaló zenei alkotások biztosan megmaradjanak az utókornak, ezért zenei kiadó alapítására adta a fejét. Vannak olyan produkciók, amikre biztosan lehet számítani, hogy sikert hoznak, és vannak olyanok, amiknek szükségük van arra, hogy valaki higgyen bennük, vagy egyszerűen csak azt mondja, szeretném, ha ez az érték akkor is fennmaradna, ha csak kevesek értik igazán, mekkora kincs, ami benne van. Ennek az új vállalkozásnak, a Tom-Tom Stúdió kiadójának 1989-ben az első saját kiadványa Péter szerzeménye, amit nagyapja előtt is tisztelegve az 1956-os forradalom hőseinek és áldozatainak emlékére írt, az East zenekar ’56 című kislemeze volt.
A kiadvány a TT001 számmal jelent meg a rendszerváltás évében, a kislemez A oldalán magyarul, ’56 címmel, a B oldalán angol szöveggel, Wind of Change címmel. Az East zenekar meghívást kapott 1989 őszén Németországba, ahol az 1956-os magyar forradalom emlékére eljátszották a TV-ben. Az angol cím a nyugatnémet zenekart, a Scorpions-t is megihlette, akik később ugyanezzel a címmel adtak ki egy dalt.
Pár évvel később a kiadót Tom-Tom Records névre keresztelték.
Az évek során Péter a legkülönbözőbb felkéréseknek eleget téve hangosított színházban élő zenekarral játszott musicaleket, mint pl. a Rockszínház – Jézus Krisztus Szupersztár, Evita vagy Nyomorultak c. előadásait.
Külföldön akkor már komoly kultúrája volt a musical játszásnak, hangszereléstől függően kisebb-nagyobb zenekarokkal. Magyarországon az operett műfaja uralta a zenés színházat, ami a 150 éve tervezett színházépületekben magától értetődően, hangosítás nélkül működött. Az új hangszerelések, az új elektronikus hangszerek és az ezekkel együtt megjelenő másfajta énektechnikák azonban más technológiát kívántak. A nagyszínházi produkciók után a Szegedi Szabadtéri Színházba hívták Pétert, hogy a lenyűgöző méretű színpadra álmodott, sokszereplős, teljes szimfonikus zenekaros produkciók hangmérnökeként alakítsa ki a természetes hangzást, minél magasabb zenei élményt nyújtva a szegedi Dóm tér esténként 5000 fős közönségének. Azóta számtalan hasonlóan összetett zenei produkció, show, színházi előadás hangképéért felelt már. Többek között Péter kérték fel, hogy a Szépség és a Szörnyeteg musical bemutatásához feltételül kikötött hangzást, hangosítást megtervezze és beállítsa, mert ezt a feltételt külön minőség-ellenőrzés alá vonták az amerikai tulajdonosok.
A 2000-es években a BBC által kiírt tenderen Dorozsmai Péter és a Tom-Tom Hangstúdió nyerte el a megrendelő bizalmát, hogy a Magyarországon forgatott nagyvolumenű sorozatukhoz filmes hangutómunkastúdiót létesítsenek az elvárt technikai és személyi feltételekkel. Az együttműködés olyan jól sikerült, hogy azon kívül, hogy Pétert felkérték zenészi feladatokra is, zenei supervisorként is bekapcsolódhatott a külföldi nagy filmstúdiók filmzene gyártásába a Tom-Tom Hanstúdió Dorozsmai Péter szakmai vezetésével.
Ezek mellett több, mint 15 éve rengeteg televíziós zenei műsor zenei vezetője, vezető hangmérnöke, az élő TV show-k biztoskezű zenei rendezője, hangmérnöke.
Mindeközben 2021-ben új zenekarával, az iLand-del fogtak új album készítésébe.
Szakmai és művészi munkáját számos díjjal ismerték el, több évben is megkapta
- Az év hangmérnöke díjat,
- több Artisjus,
- Emerton,
- Aranyzsiráf,
- és Fonogram-díjat.
Zenei pályafutása elismeréseként megkapta a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét.
Az évek során több zenésztársával is szoros és szinte állandó művészi-alkotó párossá váltak, például Dés László zenéinek felvételeit is mindig együtt készítik a jazztől a progresszív albumain keresztül a színházaknak írott musicalekig, és a nagyobb koncertek keverését és felvételét, majd utómunkáit is. De hasonlóan fontos a hosszú évek alatt kialakult kapcsolat más zenésztársakkal is: Balázs Fecó, Tátrai Tibor, Pálvölgyi Géza, Charlie, Presser Gábor, Zorán, Cserháti Zsuzsa, László Attila és még sokan mások.
Szoros szakmai kapcsolat alakult ki az egész világon elismert Eötvös Péterrel is, akinek számos felvételét készítette vagy keverte Dorozsmai Péter. Az így készült albumok közül több is kapott már jelölést rangos nemzetközi zenei díjra, elismerésre.