A Tom-Tom Hangstúdió története
A Tom-Tom története egy zenekari próbákra alkalmas, hangszigetelt helyiség megépítésével kezdődött 1985-ben. Dorozsmai Péter egy félig a hegyoldalba ékelt, mégis természetes fényt is kapó helyiséget épített, hogy a rockzenekaraival, a Korállal, majd az Easttel tudjon próbálni, anélkül, hogy bárkit zavarnának.
Akkor még csak álom volt, hogy valamikor majd felvételt is lehessen itt készíteni.
Pár év múlva már külön keverőhelyiség (control room) is csatlakozott a teremhez és az aktuálisan elérhető technikai felszerelésekkel már lehetett hangot rögzíteni. Az első stúdióeszköz egy Fostex négysávos kazettás magnó volt. Néhány hónappal később pedig megérkezett a stúdió első büszkesége, egy nyolcsávos, szalagos Tascam stúdiómagnó, így kezdett 1988-tól professzionális hangfelvételeket készíteni a Tom-Tom Hangstúdió.
A korábban egyeduralkodó állami stúdiófelvételi lehetőségeket kezdték kinőni a magyar progresszív, alternatív és könnyűzenei zenekarok. Ezért egyre többen készítették el felvételeiket az újonnan nyíló magán stúdiókban, így Dorozsmai Péternél is, aki nem csak a helyet biztosította, hanem minden újításért, minden új hangtechnikai fejlesztésért, azok alkotóként való használatáért is felelt, így hangmérnökként és zenei producerként is folyamatosan jelen volt.
„Annyira szerettek a zenészek idejárni, hogy szükségessé vált a bővítés, és egyre több kiváló hangmérnök kollégával dolgoztunk tovább. Mivel éjjel-nappal folyt a munka, úgy gondoltuk, jó lenne még egy stúdió. A mellettünk lévő telket eladásra kínálták, megvettük, és felépítettünk egy új stúdiót.” (Dorozsmai Péter)
Az újabb helyiségekkel, több zenei műfajra és felvételi formára lehetőséget adó, alakítható stúdiókkal, kibővített hangkeverésre és masterelésre alkalmas keverőhelyiségekkel, az ott dolgozó zenészeket kiszolgáló pihenővel, teakonyhával, az ügyvitelt segítő irodával is kibővített stúdió 1996-ban készült el.
1989 őszétől a stúdió tevékenységéhez kapcsolódóan saját gondozásban kezdtünk lemezeket kiadni a Tom-Tom égisze alatt azzal a céllal, hogy minél több tehetséges előadónak biztosítsunk lemezhez jutási lehetőséget, azon igyekezve, hogy a művészek a lehető legkevesebb kompromisszummal, a lehető legmagasabb szakmai színvonalon dolgozhassanak és készíthessék albumaikat. Későbbi nevén ez lett a Tom-Tom Records, melynek működését Dorozsmai Péter irányítja, munkáját egy kis marketinges és promóciós csapat segíti.
A 2000-es években megjelentek Magyarországon a külföldi filmes óriásprodukciók. A Tom-Tom Hangstúdió életének egyik jelentős állomása volt, amikor a BBC a Robin Hood c. sorozatának magyarországi munkálataihoz hangutómunka stúdiót keresett, ami akkor még nem volt elérhető, fellelhető az addig állami támogatással működő filmgyáron kívül. Tendert írtak ki, amelyben meghatározták, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelniük mind a szakembereknek, mind pedig a rendelkezésre bocsájtandó hangstúdiónak. Olyan technikai felszereltséget és új technológiákat vártak el, ami nem állt rendelkezésre készen sehol, és ennek megteremtését a Tom-Tom Stúdió tudta megbízhatóan vállalni. Az együttműködés olyan jól sikerült, hogy a tervezett munkákon kívül több, kifejezetten a produkció hangutómunkáihoz szükséges részfeladatokkal is itt maradtak megrendelőként, ami hozzájárult ahhoz, hogy mostanra komoly filmutómunka folyamatokat rendelnek meg Magyarországon. A Tom-Tom Stúdió számtalan hazai és külföldi produkcióhoz rögzített és rögzít filmzenét. A filmipari együttműködés részeként rengeteg ADR (filmes utószinkron) és voice-over (narráció) felvétel is készül itt.
A filmzenefelvételekhez és más nagyzenekart igénylő felvételekhez 2007 után 2 nagy koncertteremmel bővítettük a felvételi lehetőségeinket, így szimfonikus zenekarokkal, kórusokkal is készítünk hangfelvételeket.
Az alapítás óta eltelt idő alatt rohamosan fejlődött a technika, a korral együtt változtak a hangmérnöki kihívások és a Tom-Tom együtt haladt a korral. Számtalan külső produkcióhoz kértek fel bennünket, hogy hangosítsunk élő, szabadtéri színházi előadást, hangversenyt, koncertet (Rockszínház, Szegedi Szabadtéri Játékok – Dóm tér, Gewandhaus – Lipcse, Margitszigeti Szabadtéri Színpad, Budapest Sportcsarnok, majd Sportaréna, Sziget Fesztivál, stb.) majd rögzítsük is azt. Az így felvett anyagokból stúdióminőségű kiadványokat készítünk a hangutómunka során, CD-, DVD-, hangfelvétel-kiadásra, koncertfilmeket vagy tévéműsorok teljes hanganyagát.
A népszerűbb televíziós zenei műsorok készítésében is jelen vagyunk. A kezdetektől több évadnyi Megasztár élő adás hangjáért feleltünk, és készítettük el a műsorhoz szükséges zenei alapokat nagyszerű zenészek közreműködésével, stúdióként, zenészként, zenei producerként és hangmérnökként. Ezt követően még számos élő TV-s show-ban kaptunk megbízást. Rendszeresen rögzítünk és keverünk koncerteket és olyan zenei show műsorokat, amelyeket a világ más országaiban is sugároznak a televíziók.
A zenei műfajok minden területén otthonosan mozgunk, legyen az klasszikus komolyzene, jazz, pop, rock vagy világzene. Külön megtiszteltetés és öröm számunkra, amikor kortárs komolyzenei művek megszületésénél lehetünk jelen.